Malo smo istražili koliko se razlikuju cijene skupih stvari kod nas i vani
Reporteri Telegrama pronašli su dosta komada koje plaćamo previše
Reporteri Telegrama malo su obilazili zagrebačke dućane s ekskluzivnim stvarima i uspoređivali cijene s popularnim web shopovima i službenim stranicama velikih brendova.
Našli su nekoliko prilično čudnih primjera. Recimo, kozmetika u parfumerijama iz istog globalnog lanca u Hrvatskoj je oko 20 posto skuplja nego u Italiji.
Nevjerojatni iznosi, viši i do 40 posto
Jedan dućan u strogom središtu Zagreba, čiji se vlasnici trgovinom bave 15-ak godina, prodaje torbice iz podlinije kuće Chloé po prilično nevjerojatnim iznosima. Model See By Chloé Vicki, recimo, kod njih je 46,5 posto skuplji nego na popularnom webshopu Net-a-Porter. Kontaktirali smo vlasnicu tog zagrebačkog dućana, no nije bila raspoložena za iscrpniji razgovor.
Poručila je kako su njihove cijene približne inozemnima, odnosno “u nekim slučajevim čak i niže”.
Burberry torba kod nas skuplja 2692 kune
U njezine se tvrdnje nismo uspjeli uvjeriti. Na dosta nezgodne primjere naletjeli smo i u zagrebačkom Coreu u kojem se dvije Boss jakne prodaju po od 500 do 900 kuna višim cijenama, te u dućanu XYZ u Arena Centru gdje se Burberry torba prodaje po 2692 kune većoj cijeni nego, recimo, na službenoj stranici brenda. S druge strane u Stiefelkönigu u Ilici cijene su približno fer.
Jedne dizajnerske tenisice, recimo, čak su nešto jeftinije nego u austrijskom dućanu te grupacije. U redu je i Re Artu, dućan koji se upravo ovih dana iz Ilice blizu ugla s Frankopanskom preselio u novi lokal na vrhu Masarykove.
‘Pridržavamo se preporučene cijene’
Kod njih su cijene gotovo identične kao na Net-a-porteru. Odnosno, razlike su zanemarive, kao i u slučaju sa sandalama užasno popularne grčke dizajnerice Eline Linardaki čije će ravne cipelice s pomponima, predmnijevamo, u Zagrebu biti vrlo cijenjene.
Za usporedbu, Linardakin model Penny Lane kod nas košta 1350, a na službenom webu dizajnerice 1273 kune. “Brendovi visoke mode sami daju preporučenu cijenu i mi se nje i pridržavamo. Nitko nas na to ne tjera, ali ako želimo biti konkurentni i opstati na tržištu – moramo”, kaže vlasnica Mirjana Šelendić.
Ovdje možete pogledati razlike u cijenama koje smo pronašli:
Tekst je objavljen u tiskanom izdanju Telegrama 26. ožujka 2016.
* moguće je da su se cijene proizvoda u međuvremenu promijenile